středa 11. června 2014

tofu marinovačka

,,Mám rád uzené tofu, ale nechutná mi to klasické natural", čtu denně. Jestli se v tom taky poznáváte, možná  jste ještě nezkusili tofu marinovat. Ta bílá kostka bez chuti samozřejmě za moc nestojí, ale když si ji předem naložíte ..


Marinád jde vytvořit nespočet nebo tofu můžete prostě zakápnout na chvíli sojovkou, okořenit a i tak dosatane chuť.

 Zde zatím dvě nejoblíbenější marinády z běžných surovin:

marináda č. 1

  • 2 lžíce sojové omáčky
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1-2 lžíce rajčatového protlaku, pyré nebo kečupu
  • 1/2 - 1 stroužek česnek
  • bylinky a koření(např. bazalka, oregano, tymián, sušený česnek, pepř)

marináda č. 2

  • 2 lžíce sójové omáčky
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 lžíce hořčice
  • 1/2-2 lžíce medu
  • 1/2-1 lžíce balsamica
  • 1 stroužek česneku

(Tyto poměry vyhovují mě, ale chce to zkoušet a přijít na svoji nejoblíbenější kombinaci. Lze udělat marinádu pikantnější atp.)

Všechny suroviny smícháme a nakrájené tofu cca 2 hodinky marinujeme. Je docela rozdíl, zda marinujete tofu nakrájené na plátky nebo kostičky, protože v plátcích vždy zůstane trošku ,,bez chuti", ale krásně nasáklé kostičky milují všichni :)

2 komentáře:

  1. To zní dobře, já většinou dávám olej, sojovku, česnek, kurkumu, pariku a pepř. Ale je to už trochu nudný, to je fakt. Díky za inspiraci, blog je fakt super

    OdpovědětVymazat
  2. Já davam sojovku , wolchester , lžičku medu , olej (na tepelnou úpravu náš poctivý řepkový), grilovaci koření a sladkou papriku

    OdpovědětVymazat