úterý 10. února 2015

zdravé a sladké snídaně(snadno&rychle)

Jsem rozporuplná osoba. Nejsem zrovna ranní ptáče, ale miluju dlouhé a pohodové snídaně a to mě dostatečně motivuje k tomu, abych se svojí leností bojovala. Snažím se udělat si ráno čas na rituál, kdy ospale sypu všechno ze své ,,ranní poličky" do jedné mísy či hrnce, usednu a čtu, co nového ve světě (nebo taky na instagramu, žejo). Užívám si, jak se ve mně pomalu probouzí energie. Vy samozřejmě nemusíte absolvovat můj každodenní rituál a můžete si připravit snídaně na pár dní dopředu. Stačí uzavřít do skleniček bez přístupu vzduchu a skladovat v lednici. No a pro případy, kdy není čas či nálada, mám ráda připraven hezky malovaný tubus z mixit.cz.



Asi se zde nedozvíte něco nového. Ani vám nebudu psát, proč jsou jednotlivé suroviny zdraví prospěšné. Jde spíš o stručný přehled. V tomto příspěvku bych ráda představila moji oblíbenou klasiku, můžete se ale těšit i na další snídaně - smoothies, slané, sladké a méně zdravé nebo snídaně hodící se spíše jako brunch. Ty jsou pro mě spíš víkendovou záležitostí, takže teď zpět k mé každodennosti. 

Myslím si, že všichni znají možnosti. Problém je v tom, že to vidí příliš komplikovaně a zbytečně tak žijí na instantních kaších a polotovarech. Ale já vám ukážu, jak je to jednoduché.

Moje snídaňová polička pro tuto verzi snídaní aneb co by se vám mohlo hodit: vločky a lupínky všeho druhu, pohanka, jáhly, kokos, kakao, mák, chia, lněné a konopné semínko, datlový/javorový sirup, arašídové máslo, rozinky, brusinky, datle, goji a jiné sušené ovoce, oříšky, čerstvé ovoce, skořice, (rostlinné mléko)

VLOČKY 
Balení ovesných(žitných, pohankových, špaldových..) vloček je jedna z basic věcí, které musím mít vždy doma. Nemusíte předem nutně zapékat granolu, ráno se s nimi dá kouzlit i tak. Do mé snídaňové misky nasypu vločky. Když mám, přidám i jiné vločky a lupínky(například špaldové či rýžové) a pak už jen tahám z poličky balíčky, krabičky a dózy. V nich je kakao, kokos, chia semínka, oříšky, sušené ovoce(za mě goji, datle, brusinky, rozinky) a zaleji horkou vodou nebo rostlinným mlékem(oříškové <3). To dělám odhadem. Vločky tekutinu vypijí a pak třeba zaleji ještě jednou, ať jsou vločky měkké. Nakonec přikrojím čerstvé ovoce. V odborných článcích si můžete přečíst, že ovoce by se kombinovat nemělo a tak dělá-li vám to zažívací problémy, dejte si ovoce o 30 minut před nebo po. 

Chcete-li tradiční ovesnou kaši, máte mi jít. Pouze nejdříve povaříte vločky v rostlinném mléce a vše smíchejte.



JÁHLY
  • bez lepku
Já většinou ráda menší, lehčí, ale výživné snídaně, protože mě baví jíst a můžu se tak těšit na svačinu :)). V případě, že se chci zasytit na delší dobu, uvařím si jáhlovou kaši. Pokud vám ráno nevadí obětovat 15-20 minut, nemusíte opět připravovat nic předem. Uvaříte jáhly dle návodu a postupujete podobně jako s vločkami. Smíchejte je s tím, co máte nebo na co máte chuť a oslaďte sirupem.



POHANKA
  • bez lepku
U pohanky můžete využít stejný postup. Já ale radši dělám raw pohankovou kaši, to znamená, že ji nemusíte vařit, jen ji večer namočíte do vody a ráno rozmixujete hrnek pohanky s jablkem či hruškou, dále např. s oříšky, rozinkami, které ji osladí a dalšími již zmíněnými surovinami. Zachováte tak její výživné hodnoty.



Já nezvládám po ránu jablka, ale vy můžete jako snídani zkusit také moji oblíbenou pohankovou svačinu s jablky a banánovým chia pudinkem

Recept zde

A pohanka na podzim jedině ve znamení trnek, hrušek a máku.

Na 2 velké porce přes noc namočíte(nebo připravíte podle návodu) 200ml pohanky a pokud chcete, osladíte sirupem, ale stačí do ní přidat 200ml nastrouhaných jablek, hrušek nebo obojí, trnky na malé kostičky a krátce povařit. Pak už jen přidat 3 lžíce mletého máku a víc, chia, vlašské ořechy nebo třeba mandle..

Žádné komentáře:

Okomentovat