pondělí 30. března 2015

rýžovo-špenátovo-řepové placičky(burgery) s braborovo-avokádovou kaší

Znáte to, někdy byste dali cokoli za kousek mrkve v lednici, jindy se sejde najednou hromada zbytků zeleniny, kterou potřebujete spotřebovat. Můžete ji prostě sníst syrovou, ale proč neuvařit oběd, který nadchne?

Vedle zeleniny jsem použila snad jen bylinky a hnědou rýži. Tip na burgery z řepy s rýží jsem totiž zahlédla na netu už víckrát, jen tam obyčejně patří ještě cizrna nebo jiná luštěnina. Já přidala listy špenátu.

K tomu jsem ještě vyrobila něco jako petželkovo-špenátové pesto, jen méně rozmixované a povařila mrkev. Kombinace právě toho všeho udělala divy.

 Já ty rostliny na talíři miluju. Tu rozmanitost. Barevnost.
  • vegan
  • bez lepku

placičky
  • 2 malé řepy (cca 30g)
  • 50g čerstvého špenátu
  • 100g (půl hrnku) hnědé rýže
  • stroužek česneku
  • sůl, pepř, bylinky
  • olivový olej


  1. Rýži uvaříme do měkka.
  2. Červenou řepu nastrouháme, dochutíme prolisovaným česnekem a osmahneme na olivovém oleji na pánvi
  3. Uvařenou rýži a řepu smícháme s polovinou nasekaného špenátu, ještě dochutíme kořením a mixujeme - ne úplně dohladka, jen tak, aby směs byla lepkavá a spojila se nám. Poté zapracujeme zbytek nasekaného špenátu do směsi.
  4. Ze směsi tvoříme placičky a pokládáme na pečící papír. 
  5. Můžete smažit nebo upéct v troubě bez tuku. Já pekla jsem asi 25 minut na 190 stupňů.
bramborovo-avokádová kaše
  • 100g brambor
  • 2 malá avokáda
  • 50ml rostlinného mléka a víc
  • kousek rostlinného margarinu
  1. Brambory by se správně měly uvařit v osolené vodě ve šlupce a pak oloupat. Můžete ale zvolit i opačný postup
  2. Avokádo si rozmixujeme. (Pokud nám nevadí mixování celé kaše, můžeme rozmixovat s bramborami.)
  3. Uvařené brambory šťoucháme, přilijeme ohřáté mléko a zapracujeme kousek margarinu.
  4. Nakonec zašleháme i avokádo. 

Mrkev je povařená ve vodě. ,,Pesto" - pomixovaná petrželka, listy špenátu, vlašské ořechy, lahůdkové droždí, česnek, olivový olej, sůl a pepř.

Žádné komentáře:

Okomentovat