pátek 17. dubna 2015

rejuvelac

S rejuvelac jsem se setkala poprvé při výrobě raw kešu ,,sýru" a nenašla jsem překlad do češtiny. Pokud jen neumím googlit, budu ráda za upozornění. Jde o fermentovanou tekutinu, kterou si vyrobíte například z pšenice, ale i z jiných zrn. Protože je fermentovaná, obsahuje aktivní enzymy a prospěšné bakterie, což napomáhá trávení. Obsahuje taky nejrůznější vitamíny a minerály.

Pít to jen tak, to mi moc nejelo, ale přidávám do smoothie a hlavně, tekutinu využijete při výrobě raw sýru nebo třeba jogurtu.

potřebujete:
hrnek pšenice špaldy(nebo rýže, quinoi či jiné obiloviny)

Tak trošku jsem to zapomněla zdokumentovat, asi proto, že jsem nevěděla, co čekat. Příště to napravím a zatím můžete na obrázky mrknout na stránku, odkud tyhle všechny informace a postup mám.
  1. Obilí zalijeme vodou ve sklenici na klíčení s děravým vrškem nebo zvolíme nějakou alternativní metodu. (Stačí např. jakákoli nádoba přikrytá sítkem a prodyšnou látkou). Necháme namočeno 24 hodin.
  2. Obilí zbavíme vody a pouze 2-3 denně propláchneme, dokud nezačne klíčit - stačí nám jen malé ocásky nebo známky klíčení.
  3. Obilí zalijeme 4 hrnky vody a necháme 2-3 dny v přikryté nádobě stejně jako při klíčení.
  4. Voda začne mít slaměnou barvu a taky budou vznikat bublinky.
  5. Tekutina musí chutnat dobře(resp. ne úplně špatně), nesmí zapáchat a bude mít citronovou chuť.
  6. Obilovinu můžeme použít znovu a bude nám už stačit jen den.
  7. Rejuvelac můžeme skladovat v uzavřené sklenici v mrazáku.

Žádné komentáře:

Okomentovat